diyet, diyetler, ücretsiz diyet


Kilo almamak için iftarda ne yemeliyiz

İftar öğününe kadar süren açlık nedeni ile iftarda bir anda sindirim sistemine yüklenmek doğru değildir. Ramazan aylarında tüm aile fertlerinin bir arada olduğu iftar sofralarının tadı ayrıdır. Bütün gün süren açlığın ve sofradaki sohbetlerin verdiği keyifle uzun süre sofrada kalınır. Fakat iftar öğünü için uzun süre sofrada kalmak, ağır yiyecekler ve aşırı miktarda besin tüketmek sağlık için doğru olan davranışlardan değildir.

İftar öğününe kadar süren açlık nedeni ile iftarda bir anda sindirim sistemine yüklenmek doğru değildir. Bu tür bir beslenme davranışı bulantı, mide ağrısı, kramplar gibi sindirim sistemi sorunlarına yol açabileceği gibi, birden yükselen kan şekeri (hiperglisemi) kendimizi kötü hissetmemize neden olacaktır. Sindirim sistemi sağlığımız ve dengeli bir kan şekeri için yapılması gereken iftar öğününün iki parça halinde tüketilmesidir.

İftar vakti ile birlikte bir bardak su ile orucun açılması en sağlıklı seçim olacaktır. Bütün gün susuz kalan bedenimiz, su ile kendini daha iyi hissedecektir. Bunun dışında sindirim sistemimiz bir bardak su sayesinde gün boyu süren uykusundan da uyanır. Birçok kişi iftar vakti ile birlikte sigara içer. Son derece sağlıksız olan bu davranış bedeni oldukça olumsuz etkiler, mide bulantısı ve iştahsızlık yarattığı olumsuz etkilerin başında gelir.

İftar öğününün ilk kısmında iftariyelikler ve 1–2 kepçe çorba uygun besin seçimleri olacaktır. Aç mide, yüksek yağ içeren besinler ile olumsuz etkilenebilir ve bulantılar oluşabilir. Bu nedenle yağlı iftariyelikler yerine hafif olanlar tercih edilmelidir. Sağlıklı iftariyelikler; peynir, zeytin, 1-2 dilim yağsız pastırma veya sucuk, hurma ve salatadır. Öğünün ilk kısmı tamamlandığında ikinci kısmı için kısa bir zaman dilimi bırakılması uygun olacaktır. Bu kısa molayı keyifli Ramazan sohbetleri ile süsleyebilirsiniz.

İftar öğününün ikinci kısmında ise et yemekleri, sebze yemekleri ve tahıl ürünleri yer almalıdır. Et yemeklerinin yanında zeytinyağlı sebze yemekleri veya etli sebze yemekleri tercih edilebilecek sağlıklı yemeklerdir. Tahıl ürünleri olarak pilavlar, makarnalar ve fırında pişirilmiş börekler tercih edilebilir. Ekmek olarak ise tam tahıl ekmekleri tercih edilmelidir. Mevsim sebzelerinden hazırlanacak salatalar da iftar sofralarında muhakkak yer almalıdır.

İftar öğünlerinde porsiyon ölçüleri ve besin grupları en çok özen gösterilmesi gereken konudur. Metabolizmasını zorlamak ve kilo almak istemeyenlerin porsiyon ölçüleri konusunda bilinçli olması ve besin gruplarına göre besin tercihi yapması gerekir.


Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: